Barnvakt -.-

Hej, har inte hunnit skriva nåt typ. Men är ute så mycket så har inte tid att vara på datorn. Sen kommer jag typ hem 00:00 och då är jag för trött för att blogga. Men snart kommer nog  ett "intressant" inlägg.
Igår var jag med samma personer jag har varit typ hela veckan. Fast Alex kastade varm choklad på mig och efter de gick John och köpte cola. Sen kom han och kastade den på mig. Men sen följde John, Oscar, Andrea och Ellen me mig hem så jag skulle få  duscha och byta kläder.
Sen blev jag "kidnappad" av John och Oscar :P
Nu får ni lite bilder:

Puss//Catriina

Bilder från tisdag :)





Bilder från igår =)






Ni måste erkänna att Ellen och Simon är söta tsm =)

Rubrik

Hej. Ska skriva något sådär tråkigt inlägg. Dom mer "intressanta" kommer senare.
Igår hade jag svin kul med Andrea, Ellen, Yaya, Simon, Oskar och John. Vi gick och badade först eftersom de var så varmt men när vi hade kommit till sandplätten så skulle vi gå till holmen och de blev bara sandkrig xD Jag har fortfarande sand i håret. Men de var kul.. förutom de där med sand i håret.
Sen så gick alla hem och skulle byta om och vi bestämde att vi skulle träffas 16:30 på malmen. Jag var sen men var tvungen att gå till mamma först.
Sen var vi typ ute ett tag och hade skoj. Sen så skulle vi gå och bada igen vid 7-8. Då skulle vi bada under bron och åka med strömmen. Fyfan va man fick ont i fötterna av att gå där.
Sen så var vi på malmen ett tag innan vi gick till dea och spelade gh och var på datorn.
De var de mesta vi gjorde. Orkar inte börja berätta allt.

Puss//Catriina

Lägg ner..

Vad vill ni att jag ska skriva om nu? Vet själv inte vad jag ska skriva om.

Puss / Catriina

Lägg ner..

Vad vill ni att jag ska skriva om nu? Vet själv inte vad jag ska skriva om.

Puss / Catriina

...

Hej, har inget intressant att skriva just nu så jag skriver ett par rader senare på kvällen. Ska kanske få en ny mobil nästa vecka :D

Ha de bra

Självmord

Jag tänkte skriva lite om självmord eftersom nella ville veta mina tankar över de.

Varje år begås mellan 1100-1500 st i sverige självmord.
Själmord begås ofta om man inte har de bra i hemmet eller inte mår bra. För barn och ungdommar kan de kanske vara över mobbning.
Dom flesta som lyckas ta sitt liv är män, men dom flesta som försöker ta sitt liv är kvinnor. Ibland kan man ju ta sitt liv men inte för att man vill de. De kan till exempel bero på droger. Man kan ta sitt liv på många olika sätt. Vissa hänger sig. Andra tar överdoser av medecier.
Jag tror de är dom 2 vanligaste sätten att ta sitt liv på. Men de finns ju jätte många andra sätt.

Jag tycker självmord är ett eget val. Men enligt mig är de bara onödigt. Jag tycker man ska lösa sina problem på andra sätt och inte ta sitt liv. För igentligen så har man inte löst problemen på de sättet.
Om man vill ta självmord så tycker jag inte att man ska säga de till en massa personer. För oftast så gör man inte de sen.
Dom flesta skriver brev till sin mamma och pappa oftast. Vissa kanske gör de till sina närmaste också. Istället för att ta självmord så kan man ju söka hjälp. Eller kanske gå till kurator/psykolog/teraput?
Man kanske kan prata med sina närmaste om de också. För de brukar hjälpa mycket. Självmord är ingen lösning enligt mig. De är mer en flykt. Man flyr från sina problem istället för att lösa dom.
Jag vet hur de känns för dom som har nära som tar självmord eftersom en kompis till familjen gjorde de. En i min släkt har gjort de. En annan har försökt men blivit räddad och mår mycket bättre nu.
Om man tar en annan utväg så kan livet leda till nåt mycket bättre. Löser man sina problem så blir man lyckligare och ändå får man leva sitt liv.
Självmord enligt mig är bara onödigt. Man kan få nåt så mycket bättre än döden. Så ni som tänker på självmord. Lev livet istället och lös problemen.

Att fly från livet är att välja döden

Ha de bra! (komentera gärna)


40 grader i solen idag!!!



Mitt förra inlägg hjälpte så ska börja skriva om lite sånt ibland också. Men lite om min dag iaf.
Gick och la mig 5. Vid 5-6 så ringde mitt f.d. av nån anledning. Sen så tvingade jag mig upp redan 10-10:30. Sen lite senare på dagen åkte vi till farmor. Min kusin och mina 2 farbröder är där. Så då var vi där ett tag sen så städade vi farfar´s gamla garage. De blev svin mycket plats när vi var klara.
När jag kom hem så kollade jag på film och gjorde inte så mycket. Lite senare h'ngde jag upp tvätten och åt lite. Sen så stoppade jag på en film (twilight). Städade mitt rum medans jag kollade. Nu är mitt rum någolunda rent. Behövs bara stoppa rena sängkläder, skura och damma.

Ha de bra!

Mord

I sverige mördas omkring 100 människor per år.  Var 4:de minut misshandlas kvinnor och var 9:de minut utsätts en kvinna för sexualbrott. Nåt omkring 20 av dessa mord sker i nära relationer.
De mordet som väldigt många reagerade på var den 10 (?) åriga Engla. Hon blev sexuelt utnytjad och mördad. Nu tror man även att de finns en möjlighet att Michael Jackson också har blivit mördad. Igår/idag försvann en städerska och poliserna tror hon har blivit mördad.
Omkring i världen mördas säkert flera tusen om inte miljoner per år. Och alla blir inte ens utredda och mördarna springer omkring fortfarande. Som den där killen som tog på sig alla mord. Sen nu har man fått reda på att han inte har gjort alla mord. Bara nåra få av dom.
Nu i vintras/våras så mördades Carolin och man håller fortfarande tror jag på att utredan mordet. Just nu om jag inte har fel så pratar dom om hon var redan död när hon blev skjuten eller om hon levde. Enligt de jag har läst tror dom att hon kan ha varit hjärndöd när hon blev skjuten.
Och lilla Madelene som försvann för 2-3 år sen och aldrig blev funnen. Dom tror/trodde att föräldrarna kidnappat henne för att hon var värd en massa pengar.
Och Joha Vailakka som dödade nästan en hel familj här uppe i norrbotten.
Jag fattar själv inte varför man håller på att mörda och kidnappa folk. Man tjänar inget på de och man blir oftas fast för brottet. Sen inte för så jätte länge sen så läste jag om en 15 årig kille som hade varit barnvakt till en 2 årig flicka. Mamman var borta i 90 minuter och när hon kom hem så var hennes dotter nästan död.
Killen sa att hon hade ramlat i parken och att han inte hade gjort nåt. Flickan dog efter nåra timmar/dagar. Killen sa sen att alla kommer tro att han är ett monster men de är han inte.
Jag tycker att dom som mördar folk är monster. Dom måste vara sinnessjuka. För ingen normal människa går och mördar folk och klart man är ett monster om man mördar en 2 åring för att hon var på dåligt humör.
Jag tycker de är onödigt att mörda folk. Va får man för de? En massa fängelse straff. Jag tycker de är okej om de är självförsvar men inte annars. Annars är man bara sjuk i huvet och behöver seriös hjälp.

De är vad jag tycker om mord. Ni får gärna också komentera vad ni tycker om de.


Är de här vad ni vill typ vill läsa om eller måste jag bättra på nåt? Komentera gärna. Och please inga anonyma komentarer. Ni får komentera vad ni vill men era namn. Blir inte sur lovar.

Ha de bra!


Komentarer

Hej, nu har jag fått ett par komentarer. Alla var jätte bra så nu vet jag iaf vad jag kan skriva om lite då, då. Men de hade också varit kul om folk faktist kunnat skriva namn istället för att vara anonyma.
Jag blir inte sur på nån eller något.
Imorron ska jag skriva ett inlägg om nåt som inte handlar om min vardag. Eller ikväll. Vi får se hur jag orkar.

Ha de bra

f


Fråga

Jag har börjat tappa läsare. Vette om man orkar skriva om bloggen inte intresserar nån. Men vad vill ni att jag ska skriva om?

Ha de bra!


Inget intressant

Hej, har inte gjort så mycket idag förutom att suttit vid datorn. Sen har jag ju ätit också.
Sen var jag barnvakt ett litet tag medans mamma var hos en kompis. Ska kolla film snart sen ska jag väl gå och sova eller nåt. Ska kanske till helsingfors och segla med min kusin och hennes kille :) Men de är bara om de går för pappa. Mamma har ångrat sig så de verkar gå bra för henne.
Hon sa att vi frågar pappa igen imorron så jag får väl bara hoppas. Sen ska jag kanske till lulekalaset med dea :)

Ha de bra!

Btw, de blev inga bilder idag för pappa tror han glömde kamera sladden i haapajärvi och de är typ 7 timmar härifrån så ja. Vi får väl fixa dom på nåt sätt in på datorn :)

OMG! Dom sprack..

Måste berätta en hemsk sak....

Mina byxor sprack för typ 1 timme sen. Och eftersom de var mina enda blåa stuprörs så var de inte kul. Får nöja mej med mina 3 andra par byxor. Och 2 av dom är jeans.
Får be mamma köpa nya.

Ha de bra!

Helg i luleå

Hej, har inte skrivit nu på helgen för jag har varit i luleå och varit med underbara sara :)
På fredagen var jag först på marknaden. Klockan 11-13 var jag parkeringsvakt på marknaden. Sen efter de så var jag med Elvira och Anki ett tag. Sen så åkte jag 2 karuseller 1 själv och 1 med calle bara för att han ville de. Sen så efter de så såg jag Sofia och pratade med henne ett tag. Sen efter de så träffade jag Fanny också efter ett tag. Men Fanny hann jag inte prata med alls. Sen var jag med Joni ett tag också. En kompis från kolari som alla verkade tro att vi var tsm.
Sen 16:15 så gick min buss till Luleå. På bussen gjorde jag inget spc. Fast alltid när jag typ hade somnat så ringde de alltid nån. Sen så var jag framme vid 19:40 då kom Sara och hennes mamma för att hämta mig.
När vi kom till Sara så åt vi sen så fixade vi oss. Innan vi skulle ut så fikade vi. Sen var vi ute med nåra folk som jag typ inte vet namnet på. Taskigt jag vet men när man inte känner folket. Sara visade oss alla hur bra hon är på skateboard ;)
Sen cyklade vi hem vid 11-12. När vi kom till Sara så kollade vi om de var nåt bra på tv. Vi skulle kolla mad max 2 men den verkade så dålig så vi stoppade på 5:an och kollade på nåt svenskt program där om typ 5 paddlare.
Efter filmen så var klockan 2 och vi gick och sov.


På lördag så var vi en sväng till stan och shoppade. Jag köpte 2 linnen, smycken, underdel till min bikini, flipflop. Sen tror jag inte att de var nå mer. Sen var vi en sväng till stallet efter maten. Vi åt tacos och de var gott :)
I stallet fick jag se hennes häst som var super fin/gullig. Sen så var vi hos henne och åt efterrätt och sen så fixade vi oss och åkte på bio. Vi kollade " The Proposal" jag tycker den var ganska bra och lite kul också. Sen efter bion så var vi ganska trötta och smsade ett tag med folk innan vi gick och sov.

Idag så åt vi frukost innan jag skulle fara. Bussen gick redan 12:00 och de var ju lika att ta den så man slipper byten. Jag hade typ inget att göra på bussen och tiden gick svin sakta. Sen när jag kom hem så gick jag en snabbis på marknaden och sen så var jag hemma för pappas kusiner var här.
Sen har jag typ inte gjort nåt. Pappa tog me min dator till jobbet så får den först imorron. Kollar tv nu och är på msn.
Bilder kommer imorron när jag får min dator. EFtersom jag har haft våran kamera. Min mobil är ju sönder så har en svin gammal just nu och min kamera har inga batterier.

Ha de bra!

Bara 10 dagar kvar tills jag får vara med dea :D<3

RSS 2.0