Självmord

Jag tänkte skriva lite om självmord eftersom nella ville veta mina tankar över de.

Varje år begås mellan 1100-1500 st i sverige självmord.
Själmord begås ofta om man inte har de bra i hemmet eller inte mår bra. För barn och ungdommar kan de kanske vara över mobbning.
Dom flesta som lyckas ta sitt liv är män, men dom flesta som försöker ta sitt liv är kvinnor. Ibland kan man ju ta sitt liv men inte för att man vill de. De kan till exempel bero på droger. Man kan ta sitt liv på många olika sätt. Vissa hänger sig. Andra tar överdoser av medecier.
Jag tror de är dom 2 vanligaste sätten att ta sitt liv på. Men de finns ju jätte många andra sätt.

Jag tycker självmord är ett eget val. Men enligt mig är de bara onödigt. Jag tycker man ska lösa sina problem på andra sätt och inte ta sitt liv. För igentligen så har man inte löst problemen på de sättet.
Om man vill ta självmord så tycker jag inte att man ska säga de till en massa personer. För oftast så gör man inte de sen.
Dom flesta skriver brev till sin mamma och pappa oftast. Vissa kanske gör de till sina närmaste också. Istället för att ta självmord så kan man ju söka hjälp. Eller kanske gå till kurator/psykolog/teraput?
Man kanske kan prata med sina närmaste om de också. För de brukar hjälpa mycket. Självmord är ingen lösning enligt mig. De är mer en flykt. Man flyr från sina problem istället för att lösa dom.
Jag vet hur de känns för dom som har nära som tar självmord eftersom en kompis till familjen gjorde de. En i min släkt har gjort de. En annan har försökt men blivit räddad och mår mycket bättre nu.
Om man tar en annan utväg så kan livet leda till nåt mycket bättre. Löser man sina problem så blir man lyckligare och ändå får man leva sitt liv.
Självmord enligt mig är bara onödigt. Man kan få nåt så mycket bättre än döden. Så ni som tänker på självmord. Lev livet istället och lös problemen.

Att fly från livet är att välja döden

Ha de bra! (komentera gärna)


Låt ordet flöda
Postat av: Yasmin

Fattar inte vad sverige e för land, 1500 människor året om dödar sig själva 100 blir mördade Det e inte klokt Bara helt j*vla sjukt.

Hoff hur tämker man Om jag dör så kommer ingen sakna mig Fattar inget. Jag tycker det borde bli förbjudet med sånt hära SKIT.För det e rena rama skitet. Det e onödigt, Precis som du säger. Bra din blogg har blivit föresten!;)

2009-07-13 @ 20:15:29
Postat av: Anonym

håller med till 100% :*

2009-07-13 @ 21:32:16
Postat av: Amna

HÅLLER MED DEJ!:*

2009-07-14 @ 00:06:20
URL: http://rattfallan.blogg.se/
Postat av: Lotta

Svar: Det är målat direkt på vägen.. :)

2009-07-14 @ 14:08:56
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/

Kommentera ett surt inlägg här:

Kluddra in ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-mail tack!: (Syns Bara För Mig)

URL/Bloggadress:

Låt ordet flöda:

Trackback
RSS 2.0