Mord

I sverige mördas omkring 100 människor per år.  Var 4:de minut misshandlas kvinnor och var 9:de minut utsätts en kvinna för sexualbrott. Nåt omkring 20 av dessa mord sker i nära relationer.
De mordet som väldigt många reagerade på var den 10 (?) åriga Engla. Hon blev sexuelt utnytjad och mördad. Nu tror man även att de finns en möjlighet att Michael Jackson också har blivit mördad. Igår/idag försvann en städerska och poliserna tror hon har blivit mördad.
Omkring i världen mördas säkert flera tusen om inte miljoner per år. Och alla blir inte ens utredda och mördarna springer omkring fortfarande. Som den där killen som tog på sig alla mord. Sen nu har man fått reda på att han inte har gjort alla mord. Bara nåra få av dom.
Nu i vintras/våras så mördades Carolin och man håller fortfarande tror jag på att utredan mordet. Just nu om jag inte har fel så pratar dom om hon var redan död när hon blev skjuten eller om hon levde. Enligt de jag har läst tror dom att hon kan ha varit hjärndöd när hon blev skjuten.
Och lilla Madelene som försvann för 2-3 år sen och aldrig blev funnen. Dom tror/trodde att föräldrarna kidnappat henne för att hon var värd en massa pengar.
Och Joha Vailakka som dödade nästan en hel familj här uppe i norrbotten.
Jag fattar själv inte varför man håller på att mörda och kidnappa folk. Man tjänar inget på de och man blir oftas fast för brottet. Sen inte för så jätte länge sen så läste jag om en 15 årig kille som hade varit barnvakt till en 2 årig flicka. Mamman var borta i 90 minuter och när hon kom hem så var hennes dotter nästan död.
Killen sa att hon hade ramlat i parken och att han inte hade gjort nåt. Flickan dog efter nåra timmar/dagar. Killen sa sen att alla kommer tro att han är ett monster men de är han inte.
Jag tycker att dom som mördar folk är monster. Dom måste vara sinnessjuka. För ingen normal människa går och mördar folk och klart man är ett monster om man mördar en 2 åring för att hon var på dåligt humör.
Jag tycker de är onödigt att mörda folk. Va får man för de? En massa fängelse straff. Jag tycker de är okej om de är självförsvar men inte annars. Annars är man bara sjuk i huvet och behöver seriös hjälp.

De är vad jag tycker om mord. Ni får gärna också komentera vad ni tycker om de.


Är de här vad ni vill typ vill läsa om eller måste jag bättra på nåt? Komentera gärna. Och please inga anonyma komentarer. Ni får komentera vad ni vill men era namn. Blir inte sur lovar.

Ha de bra!


Låt ordet flöda
Postat av: Amna

Du skriver otroligt bra Catti!

Intressant, och bra text, du uttrycker dej otroligt bra!



/Amna

2009-07-12 @ 13:46:07
URL: http://rattfallan.blogg.se/
Postat av: alida

dom som mördar har oftast en psykisk sjukdom på något vis. Man har ju oftast ett motiv och därför gör dom det.

2009-07-12 @ 18:45:42
URL: http://alidavidekull.blogg.se/
Postat av: Yasmin

Håller med dig, om man mördar någon är man att monster.

Jag tycker att man ska få livstidsfängelse i fall man mördar någon för om man har tagit ett annat liv så har man ingen rätt till att leva sitt liv heller.DÖdstraff som dom har i andra länder tycker inte jag man ska ha efter som då dör man ju men livstids då lider man ju i en cell hela livet, Men i sverige så är ju livstids fängelse ca 15-17år. Men sen tycker att om man råkar döda någon asså Dråp så tycker jag att man ska få 5-10år beror på hur man råkar.. Jag menar man kanske leker vid vattnet och puttar i en på skoj och sen inte kan rädda han henne, Men om man misshandlar en till döds fast det inte var meningen att den skulle dö. OM du förstår vad jag menar,

Pss. Om du ska besvara min komentar så gör det på min blogg då ;)!

2009-07-12 @ 20:15:51
Postat av: Anonym

Håller med dig, om man mördar någon är man att monster.

Jag tycker att man ska få livstidsfängelse i fall man mördar någon för om man har tagit ett annat liv så har man ingen rätt till att leva sitt liv heller.DÖdstraff som dom har i andra länder tycker inte jag man ska ha efter som då dör man ju men livstids då lider man ju i en cell hela livet, Men i sverige så är ju livstids fängelse ca 15-17år. Men sen tycker att om man råkar döda någon asså Dråp så tycker jag att man ska få 5-10år beror på hur man råkar.. Jag menar man kanske leker vid vattnet och puttar i en på skoj och sen inte kan rädda han henne, Men om man misshandlar en till döds fast det inte var meningen att den skulle dö. OM du förstår vad jag menar,

Pss. Om du ska besvara min komentar så gör det på min blogg då ;)!

2009-07-12 @ 20:19:12
Postat av: Anonym

Grattis tjejen! ditt första bra inlägg ! alla andra har varit ksaas men det här var super bra! fortsätt så.

puss

2009-07-13 @ 02:51:47
Postat av: Linnéa Utan Plats

Jag tycker inte att alla som mördar är monster.

MEN.

Det dom GÖR är otroligt sinnessjukt, stört och.. Ja, det finns inga ord för gärningen att släcka någon annans liv.

Det är sjukt OTROLIGT BRA att du tar upp ämnet, verkligen! Och att du gör det med en sådan förmåga att skriva är superfantastiskt!



Men du, självmord då? Vill gärna höra dina tankar om det.

2009-07-13 @ 03:16:37
URL: http://mittimellanbarn.blogg.se/

Kommentera ett surt inlägg här:

Kluddra in ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-mail tack!: (Syns Bara För Mig)

URL/Bloggadress:

Låt ordet flöda:

Trackback
RSS 2.0