L8 Nyberg

På onsdag och torsdag har jag praoa på L8 Nyberg. På onsdag så hade hon varit nyligen i Övertårneå och inte hunnit packa upp så mycket. Jag packade upp resten av sakerna och sen så fick jag klippa ut reklam papper. Och lite senare fick jag föra reklam eller vad de nu är runt på byn. När jag sen kom tillbaks så fick jag packa upp ett par nya byxor som hade kommit dit.
Lite senare kom de kunder som jag fick ta betalt för. Jag slutade vid 4-5.

Idag började jag vid 11. Jag började med att kolla i tidningar. Efter ett tag med tittande så hittade jag en klänning som var as snygg. Jag skulle ju inte kunna gå med en sån klänning som fanns i tidningen runt i byn me så jag gjorde den lite kortare och så hade den jätte mycket mönster på överdelen som jag inte stoppade dit alls.
Lotta hjälpte mig att hitta en mall på en korsett som jag kunde ha som en överdel eftersom den var väldigt lik den i tidningen. Så jag började rita och klippa ut de fösta tyget. Sen tog jag lunch ett tag och när jag kom tillbaks så fortsatte jag med klänningen. Den blev väldigt snyy tycker jag. Jag kan inte ta åt mig allt för Lotta hjälpte mig mycket med klänningen. Om hon inte hade hjälpt mig hade jag säkert inte hunnit bli klar idag. Bild kommer senare idag eller så kommer den imorron. Ska ha på den om de är varmt väder tror jag.
Den fick bli gul eftersom jag använder gult för lite.

Praoen på L8 Nyberg har inte varit som alla andra prao platsen jag har haft eftersom hon har sitt eget märke och designar kläderna själv.
Men de har ändå varit jätte jätte kult att praoa där dom senaste 2 dagarna. Hade velat praoa där fler dagar också. Men 2 är bättre än inget. De har inte varit så jätte mycket kunder där men hon har ju inte öppnat för så länge sen och sen ligger butiken lite utanför själva byn.
Hennes kläder är inte som i alla andra affärer. Hon har sin egen stil på kläderna men dom är j*vligt snygga. Hon har egen affär och eget klädmärke.
Jag hoppas jag kan bli lika begåvad som hon nån gång. För mitt drömjobb är designer. Jag vill ha egen butik och eget klädmärke. Jag ska gör så gott jag kan.

Kramar till alla som läser min blogg!

Komentera gärna!

Låt ordet flöda
Postat av: sara

hej jo det har vi, men förra året hade vi den femte ;o

2009-05-15 @ 08:32:16
URL: http://saraapalmqvist.blogg.se/
Postat av: L8

Hej!

Det var jätteroligt att ha dig på prao hos mig. Även om det bara var så kort tid. Himla synd att det just skulle vara samma vecka som jag hade operation och kiropraktor tid. Men du han ändå producera en fantastisk kreation. Den blev jättesnygg, skulle varit kul att se hur den såg ut på dig. Hoppas den passade bra iaf. Det hann vi ju inte kolla. Och vet du vad, du kan bli precis vad du vill! Skulle vara jättekul med en till kläddesigner här i byn. Följ dina drömmar! :)



Kram

Lotta

2009-05-17 @ 16:51:35
URL: http://lottahietanyberg.blogg.se/

Kommentera ett surt inlägg här:

Kluddra in ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-mail tack!: (Syns Bara För Mig)

URL/Bloggadress:

Låt ordet flöda:

Trackback
RSS 2.0