Ointressant inlägg. Behövs absolut inte läsas

Idag har jag inte gjort så mycket. Suttit vid datorn och bara haft ont i huvet. Gick till skolan ett tag men efter SO:n pallde jag inte mer så jag gick hem.
Sen har jag hjälpt en kompis. Jag vill kunna stötta alla mina kompisar men de känns som att jag misslyckas hela tiden. För att inlägget ska bli intressantare så ska jag stoppa min redovisning om frälsningsarmén här xD Så de här kommer inte bli nåt intressant. Så ni behöver inte läsa resten.

Frälsningsarmén väljer att betona guds avsikt att återupprätta gemensamskapen mellan gud och människan. Den föredetta prästen i melodistkyrkan William Booth, tillsammans med sin fru Catherine, i mitten av 1800-talet bland fattiga och utslagna i Storbritaniens huvudstad London.
William var övertygad om att det enda sättet att rädda dessa människor var att bestämma ett personligt möte med uppstånde kristus. När man jobbar tänker man att människor behöver både soppa-tvål och frälsning. Man skulle igentligen aldrig grunda en ny kyrka, men man var ändå tvungen att ta de steget, eftersom Booths illaluktade och smutsiga trashankar inte var välkommna till de andra kyrkorna.
Frälsningsarmén startade för att vara med i krigen som pågår mellan gott och ont, ljus och mörker, mellan liv och död. Kriget är inte mindre våldsamt idag som den var i mitten av 1800-talet.
Det kan vara svårt att tänka sig en armé utan uniform. Om man ser en frälsniongs soldat med uniform så får man lättare kontakt med soldaten.

Dom jobbar med mycket människor men mest med ungdommar och äldre folk. Dom spelar och lyssnar mycket på musik. Frälsningsarmén är en kyrka som alla kan vara med i. Deras kyrkor är aldrig lyxiga utan inredda för att alla ska trivas där.

När dom har gudstjänster som är enkla. Dom håller ingen ordning i gudstjänsterna dom gör som dom känner för. Men det finns samma saker som det finns i alla gudstjänster oavsett kyrka. Exepelvis; bibelläsning, böner och predrikan.

Frälsningsarmén är väldigt känd för sin sång och musik och det är väldigt ofta med i deras gudstjänster.

Om man är osäker om man vill vara kristen så har frälsningsarmén på gudstjänsterna ett tillfälle för människorna att tänka över det.

Om man har lust kan man vara med i frälsningsarmékåren och alla får det.

Om man accsepterar Jesus i sitt liv får man bli frälsningssoldat. Frälsningsarmén tror att människan måste bli räddad till och med själen och anden.

Dom har ett hjälpprogram som har rehabilitering för missbrukare, barn och ungdom och familjebehandling, äldreomsorg, barnomsorg, härbäget för bostadslösa, arbete bland flyktingar, invandrare och handikappade, och en massa mer.

Frälsningsarmén finns i 115 länder och mer också. I hela världen finns det mer än en miljon soldater från frälsningsarmén. Sverige har nästan frälsningsarmén på 200 platser och vi har cirka 13000 medlemmar. Ungefär 1000 personer jobbar i frälsningsarmén.

Man behöver inte tro på gud för att vara med i frälsningarmén. Alla som vill försöka ändra sin situation ska få chansen.

Och idag var man galen för alla andra också. Eftersom att jag hade tunika och tights för att de var så varmt.

Så ointressant var de här. Imorron blir de glass med mina bitchar :D<3333

Tack till L som verkligen försöker hjälpa mig. Älskar dej<3

Ha de bra!


Låt ordet flöda
Postat av: Amna

Du har inte misslyckats med nåt! Love u vännen<3

2009-04-17 @ 09:53:27
URL: http://Http://Rattfallan.blogg.se
Postat av: L

Du är ett stort stöd för mig, och det är inget misslyckande... Tack<3 Löv you real much!

2009-04-17 @ 16:19:56
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-17 @ 16:22:12
URL: http://fotofix.blogg.se/

Kommentera ett surt inlägg här:

Kluddra in ditt söta namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-mail tack!: (Syns Bara För Mig)

URL/Bloggadress:

Låt ordet flöda:

Trackback
RSS 2.0